Hasta Rehberi

1.Hasta İlişkileri Bölümü:

  • Hastanemizden hizmet alan tüm hasta ve yakınlarının hastanemiz ile ilgili görüş ve düşüncelerini almak,
  • Bildirilen tüm hasta görüşlerini hizmet kalitemizi artırmak amacıyla ilgili birim yöneticilerinin desteğini alarak değerlendirmek,
  • Değerlendirme sonrası yapılan planlamalar ve sonuç hakkında, bölüme bildirimi yapan hastamıza geri dönüş yapmak,

Hasta İlişkileri Bölümümüzün sizler için sunduğu hizmetler arasındadır. Geri bildirimleriniz ile verdiğimiz hizmeti geliştirmek amaçlarımız arasındadır.

Teşekkürleriniz ve olumlu görüşleriniz ismini ya da bölümünü belirttiğiniz herkesle paylaşıldığı gibi teşekkür ettiğiniz personelimizin amirleri ile de paylaşılır.

Şikayetleriniz ve olumsuz görüşlerinizle de sadece Hasta İlişkileri Bölümümüz değil ilgili tüm üst düzey yöneticilerimiz çözüm amaçlı ilgilenir. Hasta İlişkileri Bölümüne görüş, öneri veya düşünceleriniz bildirmek için:

internet aracılığıyla görüş göndermek için info@ersoyhastanesi.com.tr adresine e-mail atabilir, posta adresimize mektup gönderebilir, katlarda ve bekleme salonlarındaki anket formlarını doldurabilir, yüz yüze görüşme talep edebilir, ya da telefonla Hasta İlişkileri Uzmanları ile görüşme yapabilirsiniz.

2.Odalara Çiçek Kabulü

Enfeksiyon riski sebebiyle, yatan hasta odalarımıza canlı çiçek kabul edilememektedir. Gelen çiçekleriniz çiçek kartı ile danışma/resepsiyon tarafından teslim alınır, sizlere telefon ile ön bilgi verilir.

Gün içinde kartlarınız sizlere hosteslerimiz aracılığı ile teslim edilir. Çiçek kabulü sonrasında gelen telefonlarınız sırasında eğer kartlarınızı bu saatlerden önce teslim almak isterseniz, lütfen görevli arkadaşımızı bilgilendiriniz. Çiçek teslim işlemimiz taburculuk işlemleri sonrasında danışmadan veya bir yakınınız vasıtasıyla sizlere verilen ''Çiçek Kartı''nızın ibrazından sonra yine aynı yerden teslim edilir.

3.Buzdolabı:

Her odada mini buzdolabı yer almaktadır. Buzdolabı kapağının açık bırakılmaması ve içine koku yapabilecek gıda maddeleri konulmaması gerektiğini hatırlatırız.

4.Televizyon:

Televizyonunuzun uzaktan kumandasını, odaya giriş yaptığınızda hizmetinize hazır olarak bulacaksınız. Kumanda sistemi, listede bulunan kanallar dışında bir kanalı bulup ayarlamanıza olanak tanımaz.

5.İbadethane

Hastanelerimizde, dini vecibelerinizi yerine getirebilmeniz amacı ile sizler için bir ibadethane hizmete sunulmuştur.

İbadethanede, ihtiyaç duyabileceğiniz bazı din kitapları, tesbih, başörtüsü gibi birtakım malzemeler bulunmaktadır.

6.Kafeterya:

Tüm hastanelerimizde; hasta ve yakınlarının hizmet alabileceği kafeteryalar bulunmaktadır.

7.Yiyecek-İçecek Servislerimiz:

Hastanemiz yiyecek-içecek hizmetleri, yatan hasta/refakatçi yemekleri ve lobi katı kafe/restaurant servisi olarak iki farklı şekilde yapılmaktadır.

8.Danışma:

Hastanemize girdiğiniz andan itibaren sizleri güler yüzle karşılayan personelimiz, aşağıdaki hizmetler ile sizlere yardımcı olmaktan büyük mutluluk duyacaktır:

  • Hastanemize gelen tüm hasta ve yakınlarının sorularına cevap vermek.
  • Hastalara yol göstererek yardımcı olmak,
  • Doktorlarımızın dahili telefon numaraları ve yatan hastaların oda numaraları konularında bilgi vermek,
  • Taksi ihtiyacınız olduğunda 24 saat boyunca sizlere yardımcı olmak ve taksi çağırmak,
  • Hastane içinde ulaşımınızı kolaylaştıracak yönlendirme broşürlerimizi danışma ve tüm kat bankolarından bulmanızı sağlamak.

9.Otopark:

Tüm hastanelerimizin otopark hizmeti vardır ve ücretsizdir. Otoparkın dolu olması durumunda aracınızı park edebileceğiniz yakında uygun yerler mevcuttur.

10.Güvenlik:

Sizlerin güvenliği bizim için birinci derece önemlidir. Bina içinde 24 saat görev başında olan güvenlik görevlileri çalışmaktadır. Gerektiğinde:

  • Hastane içine sokulan paketlerin kontrolünde,
  • X ray cihazları ile üst aramasında,
  • Otoparka giriş yapan araçların genel kontrolünde,

Güvenlik görevlilerimize yardımcı olmanızı rica ederiz.

Her şeye rağmen;
Kişisel eşyalarınız, değerli evrak ve belgelerinizi sahipsiz bırakmamanızı rica eder, özel eşyaların sizin sorumluluğunuzda olduğunu hatırlatırız.

11. İnternet Kullanımı:

Hastanelerimizde kablosuz (wireless) internet erişimimiz mevcuttur, ücretsiz olarak faydalanabilirsiniz.

ZİYARETÇİ KURALLARI

  • Ziyaret saatleri her gün 10:00-22:00 arasındadır.
  • Hasta ziyaretlerine küçük çocukları getirmeniz enfeksiyon açısından uygun değildir.
  • Dışarıdan yiyecek getirilmemesi hastamızın tedavisi için önemlidir.
  • Dinlenmeye ihtiyacı olan hastalarımızın sessiz ve sakin bir ortamda tedavi görmeleri önem arz etmektedir.Genel alanlarda cep telefonu kullanımı ve sessizliğin sağlanmasına özen gösterdiğiniz için teşekkür ederiz.
  • Ziyaret süresince personelimiz tarafından hastalarımızın bakım ve tedavisinin zamanında yapılmasına saygı gösterdiğiniz için teşekkür ederiz.

REFAKATÇİ KURALLARI

  • Klinik hemşiresi tarafından kabülü yapılarak hastaya kimlik tanımlayıcı bileklik takılır ve tedavisine başlanır.Hasta bilekliklerinin hasta taburcu olana kadar hastanın bileğinde kalması hasta güvenliği açısından önemlidir.
  • Hekimimizin günlük vizitleri konusunda hekim ve hemşirenizden bilgi alabilirsiniz.
  • Acil durumlarda hasta odalarında ve banyolarda bulunan hemşire çağrı sistemini kullanabilirsiniz.
  • Birden fazla refakatçi kalması durumundan hemşirenize haber veriniz.
  • Genel alanlarda cep telefonu kullanımı ve sessizliğin sağlanmasına özen gösterdiğiniz için teşekkür ederiz.
  • Hastane içinde gidilmesi gereken yerlere (röntgen,laboratuar vs.) gerekiyorsa, hastane personeli eşliğinde gidilir.
  • Refakatçilerin hasta yataklarına oturmaları ve yatmaları enfeksiyon kontrolü açısından uygun değildir.
  • Hasta odalarından telefon aramaları yapmak için 9’dan hat alabilirsiniz.
  • Sabah kahvaltısı 07:00-08:00, öğlen yemeği 12:00-13:00, akşam yemeği 17:30-18:00 saatleri arasındadır.
  • Dışarıda elektrikli eşya (ısıtıcı vb.) getirilmesi voltaj uyumunda problemlere yol açabilir.
  • Aldığınız hizmetin memnuniyet olarak size dönmesi için “Hasta&Yakınlarının Görüş ve Öneri Formu”nu doldurarak görüşlerinizi bildirmeniz bizim için büyük önem arz etmektedir.

YOĞUN BAKIM ZİYARETÇİ KURALLARI

  • Acil durumlarda yoğun bakıma alınan hastaların yakınlarına; hastanın durumu, ön tanısı, yapılması planlanan işlemler ve oluşabilecek sonuçlarıyla ilgili bilgi o anki sorumlu doktor tarafından verilir.
  • Yoğun bakımda takip edilmekte olan tüm hastalar hakkında, hasta yakınlarına yoğun bakım önünde saat 10:00- 10:30 ve 16:00-16:30 arasında takip eden doktorları tarafından bilgi verilir.
  • Hastanın takiplerinde beklenen ya da beklenmedik olumsuz bir durum gelişmesi halinde hasta yakınlarına anons yapılarak veya bırakılan telefon numaralarından ulaşılarak bilgilendirme yapılır.
  • Hastaya acil ya da planlı cerrahi girişim kararı verilmesi durumunda hasta yakınlarına telefon ile ulaşılarak bilgi verilir.
  • Hastanın başka bir bölüm/ branş ya da hastaneye yönlendirilmesi durumunda hasta yakınlarına bilgi verilir.
  • Yoğun bakımda yatan hastalar hakkında telefonla bilgi verilmez.
  • Yoğun bakım ünitesinde yatan hastaları enfeksiyondan koruyabilmek için, rutin hasta ziyareti yapılmamaktadır. Ancak gerekli durumlarda doktorunun izni ile gün içinde 1. derece yakınları öncelikli olmak üzere, hasta yakınlarından sadece 1 (bir) kişinin, iki kez hastayı ziyaret etmesine izin verilmektedir.
  • Yoğun bakım ünitesinde olası bir acil müdahale durumunda hasta ziyaretine izin verilmemektedir.
  • Doktorlarımızın iş yoğunluğu da düşünülerek, hasta hakkında düzenli bilgi akışının sağlanabilmesi için hastanın yakınları arasında birinci derece akrabalık ilişkisi bulunan yalnızca bir veya iki kişinin doktor ile irtibatta olmasına dikkat edilmelidir.
YENİDOĞAN YOĞUN BAKIM ZİYARETÇİ KURALLARI
  • Yoğun bakım ünitemizde refakatçi uygulaması yoktur.
  • Çocuklarımızı sadece anne ve babaları ziyaret edebilir.
  • Yoğun bakımda takip edilmekte olan tüm bebeklerin ziyareti günde 2 kez ( saat 11:00-12:00 ve 19:00-20:00 arasında) yoğun bakımın uygun olduğu zamanlarda kamera ortamında görüntülü görüş ile sağlanır.
  • Yoğun bakım sorumlusu, hemşiresi ya da doktoru yoğun bakım koşullarına göre ziyaret saatlerini değiştirebilir ya da erteleyebilir.
  • Acil durumlarda yoğun bakıma alınan hastaların yakınlarına; hastanın durumu, ön tanısı, yapılması planlanan işlemler ve oluşabilecek sonuçlarıyla ilgili o anki sorumlu doktor tarafından bilgi verilir.
  • Hastanın takiplerinde beklenen ya da beklenmedik olumsuz bir durum gelişmesi halinde hasta yakınlarına anons yapılarak veya bırakılan telefon numaralarından ulaşılarak bilgilendirme yapılır.
  • Hastanın başka bir bölüm/ branş veya başka bir hastaneye yönlendirilmesi durumunda hasta yakınlarına bilgi verilir.
  • Yoğun bakımda yatan hastalar hakkında telefonla bilgi verilmez.
  • Doktorlarımızın iş yoğunluğu da düşünülerek, hasta hakkında düzenli bilgi akışının sağlanabilmesi için hastanın yakınları arasında birinci derece akrabalık ilişkisi bulunan yalnızca bir veya iki kişinin doktor ile irtibatta olmasına dikkat edilmelidir.