Yüksek Tansiyona İyi Gelen Besinler

Yüksek Tansiyona İyi Gelen Besinler

Hipertansiyon ile beslenme arasında oldukça sıkı bir ilişki bulunmaktadır. Yüksek tansiyon durumunda yapılması gereken ilk adımlardan biri yüksek sodyum kaynağı olan tuzun beslenmede sınırlandırılmasıdır. Bunun yanı sıra beslenme ile ilgili elzem birkaç düzenleme de tavsiye edilmektedir.

 

1) Sebzeler: Hipertansiyonda beslenme düzeni üzerine yapılması gereken ilk değişikliklerden biri sebze tüketiminin arttırılmasıdır. Yüksek tansiyon hastalarına günde ortalama 4 porsiyon kadar sebze tüketimi tavsiye edilmektedir. Sebze tüketimini arttırmak için söğüş sebzelerden ve salatalardan destek alabilirsiniz.

 

2) Meyveler: Günlük sodyum alımının azaltılıp potasyum alımının arttırılması için başvurulması gereken diğer önemli önlem ise meyve tüketiminin arttırılmasıdır. Günde ortalama 2 porsiyon meyve tüketilmelidir. Yüksek tansiyonuna şeker hastalığı da eşlik eden kişiler meyve tüketimini mutlaka diyetisyenlerine danışmalılardır.

 

3) Süt ve Süt ürünleri: Süt ve süt ürünleri içerdikleri yüksek kalsiyum sayesinde kan basıncını düşürmeye oldukça yardımcı bir besin grubudur. Süt ve süt ürünlerini tüketirken yarım yağlı tüketmeye özen gösterilmelidir.

 

4) Kuruyemişler: İçerdikleri yüksek miktarda magnezyum ile tansiyona bir diğer iyi gelen besin grubu kuruyemişlerdir. Kuruyemişler günde ort 15 fındık/badem kadar ve mutlaka tuzsuz olarak tüketilmelidir.

 

5) Balık: Balık, içeriğindeki yüksek omega 3 sayesinde ile kalp damar sisteminde damarları genişletici ve rahatlatıcı etki göstermektedir. Bu sebeple yüksek tansiyondan muzdarip kişilerin her hafta ortalama 2 porsiyon balık tüketmeleri tavsiye edilir.