Göz Sağlığınızı Korumak İçin Öneriler

Göz Sağlığınızı Korumak İçin Öneriler

1. Beslenmenize dikkat edin.
İyi göz sağlığı tabağınızdaki yiyeceklerle başlar. Omega-3 yağ asitleri, lutein, çinko, Vitamin C ve E vitaminleri gibi besinler,  sarı nokta hastalığı(maküler dejenerasyon) ve katarakt gibi yaşa bağlı görme problemlerini önlemeye yardımcı olur. Tüm bunların faydalarından yaralanmak için; tabağınıza mutlaka aşağıdaki besinler bulunsun.

• Ispanak, lahana gibi yeşil yapraklı sebzeler
• Somon balığı, ton balığı ve diğer yağlı balıklar
• Yumurta, kuruyemiş, fasulye ve diğer et dışı protein kaynakları
• Mandalina, portakal, limon gibi meyveler

İyi dengelenmiş bir diyet, sağlıklı kiloda kalmanıza yardımcı olur. Obezite ve yetişkinlerde körlüğün önde gelen nedeni olan tip 2 diyabet(şeker hastalığın) in oluşma risklerini azaltır.


2. Sigarayı bırakmak

Diğer birçok tıbbi problemin yanı sıra sigara içmek; katarakt, optik sinirin hasar görmesi ve maküler dejenerasyona yakalanma olasılığını artırır.


3. Güneş gözlüğü takmak 
Doğru seçilmiş güneş gözlüğü, gözlerinizi güneşin zararlı ışınlarından korumaya yardımcı olacaktır. Çok fazla UV ışınına maruz kalmanız; katarakt ve maküler dejenerasyon(sarı nokta hastalığı) riskinizi artırır. UVA ve UVB ışınlarının% 99 ila% 100'ünü bloke edebilen gözlüklerden tercih edilmelidir. Polarize camlar ayrıca araç kullanırken parlamayı azaltır. 


4. Güvenlik Gözlüğü Kullanın
Kaynakçı, tornacı, inşaat gibi işler de çalışıyorsanız mutlaka koruyucu gözlük kullanınız.

5.  Bilinçli Bilgisayar ve cep telefonu kullanın
 Bilgisayar veya telefon ekranına uzun süre bakmak; 
Göz yorgunluğu, Bulanık görme, odaklanma sorunu, göz de kuruluk, baş ağrısı,  Boyun, sırt ve omuz ağrısı na sebep olabilir.

Bu sorunlardan kurtulmak için
• Gözlük veya kontak lensinizin gözünüze uygun olduğundan emin olun.
• Ekranın üst kısmı gözünüzden daha aşağıda olsun. Gözler aşağı bakarken daha az yorulur. 
• Pencere ve diğer ışıklardan oluşan ekran parlamasını önleyin. Gerekirse parlama önleyici ekran koruyucular kullanın. 
• Rahat ve destekleyici bir sandalye seçin. 
• Normalde gözlerimizi dakikada 25 defa kırparız. Bilgisayar kullanırken bu sayı 7-8 düşer. Gözlerinizi nemlendirmek için sık gözleriniz kırpın. 
• Gözlerinizi her 20 dakikada bir dinlendirin. 20 saniye boyunca uzağa bakın. En az 2 saatte bir kalkın ve 15 dakikalık bir mola verin.

6. Göz muayenelerinizi düzenli yaptırın.

Bebekler, çocuklar ve erişkinlerin yıl da en az bir defa göz muayenesi olması lazımdır. Rutin muayeneler göz tembelliği, glokom(göz tansiyonu), şekere bağlı göz bozuklukları gibi, ilk başta fazla belirti vermeyen göz hastalıklarının erken teşhis ve tedavisi için çok önemlidir.