Bayramda Sağlıklı Beslenme

Bayramda Sağlıklı Beslenme

Beslenme düzeninin değiştiği Ramazan ayının sonunda bayram zamanı geldi. Bu süreçte beslenmenize dikkat edip kilo vermiş veya edemeyip kilo almış olabilirsiniz. Bayramla birlikte hataları düzeltip dikkat etmeye başlamanız, hazımsızlık yaşamamanıza ve vücut ağırlığınıza dikkat etmenize yardımcı olacaktır.


Aile, akraba ziyaretleriyle şenlenen Ramazan bayramları bu sene pandemi sebebiyle daha sakin geçecek. Salgın nedeniyle süre gelen bu stres haline, sevdiklerinizin özleminin eklenmesi yeme alışkanlıklarınızı etkileyebilir. Yanı sıra yeme saatlerinin normale dönmesiyle yenilen öğün sayısı ve miktarı da artabilir.


Pandemi sebebiyle evlerde olunmasına rağmen bayram neşesini kaybetmemek için evlerde yine çeşit çeşit yemekler, ikramlar yapılmak istenecektir. Evde olan besinler bir şekilde yeneceğinden alışverişte neler aldığınız, evde neler pişirdiğiniz oldukça önemli. Öncelikleriniz sağlıklı yiyecekler olmalı ve miktarına dikkat etmelisiniz.


Çok fazla miktarda yemek hazırlamak hem israfa sebep olacaktır, hem de tüketim miktarınızı arttıracaktır. Sevdiğiniz yemekleri veya ikramları küçük porsiyonlarda tüketmeye özen gösteriniz. Tabaklarınız hazırlarken küçük tabaklar seçmeye özen gösterin. Daha az yemenizi sağlayıp gözünüzü doyuracaktır.


Tabaklarınızda besin gruplarının dengeli dağılmasına özen göstermelisiniz. Sebze, salata ve taze meyve tüketimini bu süreçte ihmal etmemelisiniz.Sindirim sorunu yaşamamak için öğün sıklıklarına ve öğün aralarındaki atıştırmalara dikkat etmelisiniz.
Çay, kahve, soda gibi fazla tüketilen svıların yanı sıra yeterli su tüketimini sağlamalı, 2-2,5 litre su içmeye özen göstermelisiniz.


Özellikle kronik hastalığı olan bireyler, şeker ve şekerli besin tüketimine dikkat etmelidir.Ramazan sonrası gece yeme alışkanlığını devam ettirmemeli, ara öğünlerle günlük beslenmeyi tamamlamasınız.Evlerde geçirdiğimiz bu süreçte fiziksel aktiviteyi ihmal etmemelisiniz. Fiziksel aktivite stresinizin ve iştahınızın azalmasına yardımcı olarak size yardımcı olacaktır. Evde yapılabilecek egzersizleri araştırıp ailenizle birlikte güzel vakit geçirebilirsiniz. Öğünlerde fazla kaçırdığınızı düşündüğünüzde bir sonraki öğünü daha hafif geçirmeye çalışabilirsiniz. Sebze yemeği ve yoğurt veya az yağlı bir protein kaynaği ile salata iyi bir öğün seçeneği olabilir.


Bayramlık şeker yerine kuru meyvelerden yapılan atıştrmalıkları tercih edebilirsiniz.

Hayırlı Bayramlar Dilerim.