Dutun Vücudumuza Faydaları

Dutun Vücudumuza Faydaları

Yazın gelmesiyle birlikte dutu pazarlarda, marketlerde görmeye başladık. Bu lezzetli meyvenin faydaları, kalorisi, porsiyon miktarı nedir bunlardan bahsedelim.

Dut içerdiği birçok vitamin ve mineral sayesinde sağlık için oldukça faydalıdır. C ve K vitamininden zengindir. Bu sayede kolajen üretimini destekler ve bağışıklığı destekler.

Demir emiliminin artmasına yardımcı olur, hücrelerin oksijene erişmesinde etkilidir.

İçerdiği B2 vitamini, sayesinde vücudu kansere de sebep olabilen serbest radikallerden korur.

Antosiyanin, lutein, ksantin  ve beta karoten gibi antioksidan içeriği sayesinde kanserden koruyucudur.

Kırmızı ve beyaz dut arasında besin içeriği açısından büyük fark bulunmamaktadır.

Kan basıncının dengelenmesinde yardımcı etkisi vardır.

Kolesterol düşürücü etkisi vardr. Böylece kalp hastalıklarından koruyucudur.

Hem çözünür hem de çözünmez lif için ideal bir kaynaktır. Bu nedenle kabızlık sıkıntısı yaşanırken tercih edilebilir. Aynı zamandan lif içeriği sayesinden şekerin dengelenmesini de sağlar.

İçerdiği kalsiyum sayesinde kemik sağlığını korur. Aynı zamanda alzheimera karşı da koruyucu olduğu görülmüştür.

Resveratrol içermesi sebebiyle cildi güneş ışnlarından korur. Bunun yanında A,C,E vitaminleri sayesinden cildin daha güzel görünmesini sağlar.

Bazı araştırmalar, içerdiği bileşenler sayesinde dutun metabolizmayı hızlandırarak zayıflamada etkili olabileceğini göstermiştir.

1 çay bardağı dut yaklaşık 50 kaloridir. Her meyve de olduğu gibi dut tüketirken porsiyona dikkat edilmelidir.

Potasyum içeriği yüksek olduğundan böbrek hastalıklarında tüketimine dikkat edilmelidir.

Taze dutu kurutup saklayarak bu güzel içeriğinden her mevsim yararlanabilirsiniz.

 

 

 


Anahtar Kelimeler Dutun Vücudumuza Faydaları