Dutun Vücudumuza Faydaları

Dutun Vücudumuza Faydaları

  • Yazın gelmesiyle birlikte dutu pazarlarda, marketlerde görmeye başladık. Bu lezzetli meyvenin faydaları, kalorisi, porsiyon miktarı nedir bunlardan bahsedelim.
  • Dut içerdiği birçok vitamin ve mineral sayesinde sağlık için oldukça faydalıdır. C ve K vitamininden zengindir. Bu sayede kolajen üretimini destekler ve bağışıklığı destekler.
  • Demir emiliminin artmasına yardımcı olur, hücrelerin oksijene erişmesinde etkilidir.
  • İçerdiği B2 vitamini, sayesinde vücudu kansere de sebep olabilen serbest radikallerden korur.
  • Antosiyanin, lutein, ksantin  ve beta karoten gibi antioksidan içeriği sayesinde kanserden koruyucudur.
  • Kırmızı ve beyaz dut arasında besin içeriği açısından büyük fark bulunmamaktadır.
  • Kan basıncının dengelenmesinde yardımcı etkisi vardır.
  • Kolesterol düşürücü etkisi vardr. Böylece kalp hastalıklarından koruyucudur.
  • Hem çözünür hem de çözünmez lif için ideal bir kaynaktır. Bu nedenle kabızlık sıkıntısı yaşanırken tercih edilebilir. Aynı zamandan lif içeriği sayesinden şekerin dengelenmesini de sağlar.
  • İçerdiği kalsiyum sayesinde kemik sağlığını korur. Aynı zamanda alzheimera karşı da koruyucu olduğu görülmüştür.
  • Resveratrol içermesi sebebiyle cildi güneş ışnlarından korur. Bunun yanında A,C,E vitaminleri sayesinden cildin daha güzel görünmesini sağlar.
  • Bazı araştırmalar, içerdiği bileşenler sayesinde dutun metabolizmayı hızlandırarak zayıflamada etkili olabileceğini göstermiştir.
  • 1 çay bardağı dut yaklaşık 50 kaloridir. Her meyve de olduğu gibi dut tüketirken porsiyona dikkat edilmelidir.
  • Potasyum içeriği yüksek olduğundan böbrek hastalıklarında tüketimine dikkat edilmelidir.
  • Taze dutu kurutup saklayarak bu güzel içeriğinden her mevsim yararlanabilirsiniz.

 

 


Anahtar Kelimeler Dutun Vücudumuza Faydaları